Alles Over Levensproblemen Youngman met uitzicht op dor landschap - Alles Over Levensproblemen Banier

Technieken voor woedebeheersing


Technieken voor woedebeheersing - De wortels van boosheid
Je kunt technieken leren om je woede te beheersen, ongeacht wat de oorzaak van je woede is. Het toegeven van het feit dat je boosheid is losgeslagen is essentieel om het probleem te kunnen aanpakken. Buitensporige woede kan veroorzaakt worden door gezondheidsproblemen, familieproblemen, drugs- of alcoholmisbruik, financiële wanhoop, extreme angst of stress of een geestelijke leegte. Ongecontroleerde woede leidt ertoe dat je nog meer problemen aan je leven toevoegt. Maar je kunt je woede beheersen. Het beheersen van je woede is een keuze die je kunt maken!


Technieken voor woedebeheersing - De gevolgen
Ongecontroleerde woede heeft op de lange termijn niet alleen emotionele, maar ook lichamelijke gevolgen.

  • Emotionele gevolgen: Woede schept een intens schuldgevoel, gevoelens van falen, depressie, constante agitatie, gewelddadige uitbarstingen en mogelijk zelfmoord.
  • Lichamelijke gevolgen: Woede veroorzaakt kwetsuren, verhoogde adrenaline-niveaus, hoge bloeddruk en een versnelde hartslag; dit kan mogelijk leiden tot beroertes en hartaanvallen.


Technieken voor woedebeheersing - Keuzes
Woede is een bijzonder sterke emotie. Ongecontroleerde woede is een levenslang patroon. Het is niet gemakkelijk om woede te overwinnen; er is vastberadenheid voor nodig. Er is eerlijkheid, moed, en een enorme innerlijke kracht voor nodig. Hulp van anderen is ook een vereiste. De volgende stappen zijn belangrijk om je woede de baas te worden:

  • Beslis bewust om kalm te blijven. Reageer niet meteen, maar denk na! Onthou wat je doelen zijn en reageer gepast. Kies ervoor om kalm te blijven!
  • Communiceer. Als iemand jou overstuur maakt, laat het hen dan weten. Praat op een kalme manier met hen over hoe jij je door hun woorden of daden voelt. Leer om jezelf beter uit te drukken; duidelijk en beheerst. Kies er voor!
  • Verlaat de ruimte of de situatie totdat je in staat bent om zonder woede te reageren. Je succes zal niet van de ene op de andere dag tot stand komen. Zet stapje voor stapje, van de ene naar de volgende dag. Vergeet niet te ontspannen. Ontspanningsoefeningen of muziek kunnen nuttig zijn. Onthoud dat je anderen in vertrouwen kunt nemen en om hulp kunt vragen. Kies er voor!
  • Neem regelmatig tijd voor jezelf. Doe iets wat je graag doet, zoals een wandeling in het park, zwemmen, je Bijbel lezen of een film bekijken die je beter doet voelen. Doe iets aardigs voor iemand die je bewondert. Het is oké als jij je goed voelt over jezelf. Kies er voor!
  • Kijk naar de positieve dingen. Sta niet stil bij de negatieve dingen. Vergeet de pietleuterige kleine dingen. Leer om te vergeven. Dit is moeilijk, maar we moeten beginnen met te leren hoe we onszelf kunnen vergeven!


Technieken voor woedebeheersing - Perfecte vrede vinden
Iemand die moeite heeft om zijn woede te beheersen is niet een slecht mens. Boosheid over iets "verkeerds" is geen zonde! Het is geen schande om toe te geven dat we een probleem hebben en op zoek gaan naar hulp van buitenaf. Vrede en de oplossing voor onze levensproblemen kunnen alleen gevonden worden door ons tot God te wenden. Er zijn vele Bijbelverzen1 die uitdrukkelijk gaan over woede en de gevolgen daarvan. Je moet om kracht en zelfbeheersing bidden, zodat je een leven kunt leiden dat gevuld is met tevredenheid en vreugde. Je moet ook tot God bidden om de duisternis te verwijderen van de woede die jou beheerst. Kies er voor! "De standvastige is veilig bij u, vrede is er voor wie op u vertrouwt. Vertrouw altijd op de HEER, alleen op hem, want de HEER is een rots sinds mensenheugenis." (Jesaja 26:3-4).


Leer nu meer over een leven met God!



WAT DENK JIJ?
Wij hebben allemaal gezondigd en verdienen allemaal Gods oordeel. God, de Vader, stuurde Zijn eniggeboren Zoon om dat oordeel op Zich te nemen voor iedereen die in Hem gelooft. Jezus, de Schepper en eeuwige Zoon van God, die Zelf een zondeloos leven leidde, hield zo veel van ons dat Hij voor onze zonden stierf om zo de straf op Zich te nemen die wij verdienen. Volgens de Bijbel werd Hij begraven en stond Hij op uit de dood. Als jij dit werkelijk gelooft, er in je hart op vertrouwt en alleen Jezus als je Redder aanvaardt door te zeggen: "Jezus is Heer", dan zul je van het oordeel gered worden en de eeuwigheid met God in de hemel doorbrengen.

Wat is uw reactie?

Ja, ik wil Jezus volgen

Ik ben al een volgeling van Jezus

Ik heb nog steeds vragen





Hoe kan ik God kennen?




Waarom zou God je in de hemel moeten toelaten?


Leer meer!

    Copyright © 2002-2021 AllAboutLifeChallenges.org, Alle rechten voorbehouden