Alles Over Levensproblemen Youngman met uitzicht op dor landschap - Alles Over Levensproblemen Banier

Hulp na kindermishandeling

(Read Hulp na kindermishandeling, Part 1 First)

Hulp na kindermishandeling - Mijn levensverhaal
In mijn kinderjaren was ik de boksbal van mijn broer. Alle frustraties die hij opbouwde omdat er geen ouders aanwezig waren leefde hij op me uit. We waren altijd erg boos op elkaar en ook gewelddadig. Omdat ik kleiner was kreeg ik de klappen. Op een dag sloeg mijn broer me in elkaar en ik miste daardoor de schoolbus. Ik moest onze buurvrouw bellen om haar te vragen om me naar school te brengen. Toen ik op school aankwam, ging ik rechtstreeks naar het kantoor van de directeur, met een blauw oog en een enorme blauwe plek op mijn arm! Ik vertelde hem wat er thuis aan de hand was en hij belde meteen mijn moeder en zei: "Dit is een probleem in jouw gezin en je moet er meteen wat aan doen." Mijn moeder beloofde me dat het nooit meer zou gebeuren, maar natuurlijk gebeurde dat wel. Ik reageerde daarop door al mijn spullen in twee kleine rugzakken te stoppen, op mijn fiets te stappen en te vertrekken.

De dichtstbijzijnde grote stad was 45 kilometer verderop en op de fiets was dat een lange tocht op de kiezelwegen die we hadden. Bij de eerste geasfalteerde weg besloot ik de fiets aan de kant te gooien en naar de stad te liften. Uiteindelijk werd ik door een stel opgepikt. Met hen rookte ik voor het eerst wiet.

Toen de politie me oppikte, bevond ik me ongeveer 90 kilometer van huis. Ik verzon een verhaal en vertelde de politie dat ik mijn hoofd gestoten had en niet wist waar ik was. Natuurlijk geloofden ze dat niet en ze brachten me naar het politiebureau waar mijn vader op me aan het wachten was. Ik probeerde de politieman te vertellen wat er thuis aan de hand was en waarom ik niet naar huis wilde, maar hij stuurde me toch naar huis. Thuis greep mijn vader me boven aan de trap bij mijn keel en zei: "Doe dat nooit meer!" Mijn moeder beloofde me opnieuw dat niemand me meer zou slaan of pijn doen. Maar dat bleek weer een loze belofte.

Een tijdje later had ik ruzie met mijn moeder. Ze gaf me toen een klap in mijn gezicht. Op dat moment had ik een open gesprek met God en zei: "Ik wil U nu niet. Ik heb mijn eigen dingen die ik ga nastreven". Ik voelde me zo teleurgesteld door mijn ouders en mijn omgeving dat ik me helemaal naar mijn binnen keerde en een pad naar zelfvernietiging insloeg.

De jaren die daarop volgden waren gevuld met drugs, alcohol en mishandeling door de mannen in mijn leven. Ik had niet alleen te maken met misbruik door anderen, maar ook door mezelf. Dit ging door tot ik naar de universiteit ging. Daar bereikte ik mijn dieptepunt! Het leven zat vol teleurstellingen, verlies, misbruik en mislukkingen. Toen riep ik uit naar God. Hij gaf me iets wat ik al die jaren had gemist! Ik had over Jezus Christus gehoord, maar ik had Hem nooit echt persoonlijk gekend. Ik begon te begrijpen dat de zonde mij van God had afgezonderd en dat Jezus Christus het antwoord op mijn dilemma was. Hij werd die dag mijn Heer en mijn Redder! Hij werd mijn zekerheid en mijn beschermer.

Sta jij oog in oog met het leed en de pijn van kindermishandeling? De omstandigheden in je leven doemen je niet tot falen; gisteren, vandaag of morgen. Je bent een onderdeel van Gods geweldige plan dat bol staat van Zijn zorg, genade, vergeving en liefde. Hij is groot genoeg om jou lief te hebben, met al je problemen en littekens. Hij staat in elke emotionele strijd die je levert aan je zijde. Hij zal je naar een beter begrip leiden van wie Hij is en hoe Hij je kan redden. Hij is in elke situatie de weg, de waarheid en het leven.

God geeft om je en Hij is zich diep bewust van wat je hebt meegemaakt. Hij wil je helpen om de mensen die je misbruikt hebben te vergeven. Een van de moeilijkste dingen die ik moest doen was om lichamelijk, mentaal en emotioneel de beslissing te maken om de mensen te vergeven die mij al deze pijn hadden aangedaan. Vergeving speelde een cruciale rol in mijn genezingsproces. Ik moest ook mezelf vergeven. Het misbruik was niet mijn eigen schuld en ik was er ook niet de oorzaak van. Een grote genezing vond plaats toen ik anderen vergaf.

Neem de "ik" factor uit je leven en maak het een God-factor! En zie dan welke veranderingen er in jouw leven zullen plaatsvinden!


Ontdek Gods liefde!



WAT DENK JIJ?
Wij hebben allemaal gezondigd en verdienen allemaal Gods oordeel. God, de Vader, stuurde Zijn eniggeboren Zoon om dat oordeel op Zich te nemen voor iedereen die in Hem gelooft. Jezus, de Schepper en eeuwige Zoon van God, die Zelf een zondeloos leven leidde, hield zo veel van ons dat Hij voor onze zonden stierf om zo de straf op Zich te nemen die wij verdienen. Volgens de Bijbel werd Hij begraven en stond Hij op uit de dood. Als jij dit werkelijk gelooft, er in je hart op vertrouwt en alleen Jezus als je Redder aanvaardt door te zeggen: "Jezus is Heer", dan zul je van het oordeel gered worden en de eeuwigheid met God in de hemel doorbrengen.

Wat is uw reactie?

Ja, ik wil Jezus volgen

Ik ben al een volgeling van Jezus

Ik heb nog steeds vragen





Hoe kan ik God kennen?




Waarom zou God je in de hemel moeten toelaten?


Copyright © 2002-2021 AllAboutLifeChallenges.org, Alle rechten voorbehouden