Alles Over Levensproblemen Youngman met uitzicht op dor landschap - Alles Over Levensproblemen Banier

Pensioenplanning


Pensioenplanning - Zorg dat je er klaar voor bent
Wanneer mensen nadenken over hun pensioenplanning, dan denken ze meestal alleen maar aan de financiële aspecten. Ze willen er voor zorgen dat ze genoeg geld en bestaansmiddelen hebben om in hun behoeften te voorzien. Vaak worden de emotionele, lichamelijke en geestelijke aspecten van het leven genegeerd. Lees de volgende tips eens.


Pensioenplanning - Zorg dat je er emotioneel klaar voor bent
Een emotionele voorbereiding is essentieel voor een goede pensioenplanning. Je moet een doel hebben; een reden om met pensioen te gaan. "Mijn man en ik gaan graag op reis, dus bezochten we in het eerste jaar van ons pensioen Maine, Nova Scotia, Niagara Falls en Hershey (Penssylvania). Ook bezochten we onze kinderen vaak. Daarvan hadden we nu een prioriteit gemaakt. Vooral tijdens de feestdagen vinden we het geweldig om bij onze kleinzonen te zijn. Ik neem altijd genoeg boeken mee, zodat ik mensen hiermee kan bemoedigen mocht dat nodig zijn".

Een ander aspect van de emotionele voorbereiding op je pensioen is humor. Lach om jezelf! De medische wetenschap erkent tegenwoordig dat lachen de beste weerstand tegen ziekte is. De Bijbel zegt: "Een vrolijk hart bevordert een goede gezondheid, een sombere geest verzwakt het lichaam” (Spreuken 17:22).


Pensioenplanning - Zorg dat je er lichamelijk klaar voor bent
De lichamelijke voorbereiding is eveneens van belang bij je pensioenplanning. Gezond eten en lichaamsbeweging zijn essentieel.

  • Drink tenminste zes glazen water per dag. "Ik heb gemerkt dat mijn lichaam er zachter en stralender uitziet wanneer ik meer water drink. Mijn gezicht glanst wanneer ik zes tot acht glazen water per dag drink. We hebben deze verfrissende drank nodig om ons lichaam actief en gezond te houden".

  • Maak er een gewoonte van om voldoende rijp fruit en verse groenten in huis te hebben, zodat je ze kunt eten wanneer je er zin in hebt. Rauw voedsel verteert snel en bevat voldoende voedingsstoffen. Wanneer je haast hebt, kun je snel een stuk fruit of groente pakken, zoals een wortel, selderie of noten zonder er uitgebreid voor te hoeven gaan zitten. Het juiste voedsel eten is ontzettend belonend. Je zult je beter over jezelf voelen.

  • Word actief en blijf bewegen. Denk eens na over watergymnastiek of wandelen met gewichten. Dit versterkt je armen en je benen. Ontdek welk soort lichaamsbeweging jij plezierig vindt en ga dit dan gewoon doen! Je huisarts kan je hierbij helpen. Activiteit bevordert je stemming en geeft je het gevoel dat je je eigen leven in de hand hebt. Het versterkt ook je zelfvertrouwen, wat je vervolgens beter kan motiveren. Als je elke week op een vast tijdstip aan lichaamsbeweging doet, dan wordt je bloeddruk beter gereguleerd en wordt het risico op hart- en vaatziekten, kanker en suikerziekte verlaagd.


Pensioenplanning - Zorg dat je er geestelijk klaar voor bent
Het overvloedige leven waar Jezus in Johannes 10:10 over spreekt, is de sleutel tot de geestelijke voorbereiding op je pensioen. Jezus zei hier: "Een dief komt alleen om te roven, te slachten en te vernietigen, maar ik ben gekomen om hun het leven te geven in al zijn volheid.”

Een gepensioneerde vrouw schreef: "In 2004 gingen mijn man en ik allebei met pensioen. We genoten met volle teugen van ons pensioen omdat we een goed plan hadden. Het aardse leven is een voorbereidingstijd, niet alleen voor je pensioen maar ook voor je eeuwigheid. We houden er allebei enorm van om elke ochtend bij een warm haardvuur te zitten en Gods Woord te bestuderen. We zijn ook allebei actief in de gemeente. We zingen allebei in het koor en mijn man begroet ook de bezoekers van de gemeente. We genieten van onze gemeenschap met anderen. God stuurde Zijn enige zoon om te leven en te sterven, zodat wij de eerste plaats kunnen innemen en nooit de laatste; zodat wij kunnen geven en zelf nooit hoeven te lenen. Het is onze eigen beslissing; onze relatie met Jezus Christus bepaalt hoe we leven. De sleutel tot het uitbundig genieten van onze "gouden jaren" is dat we geestelijk, emotioneel en lichamelijk goed voor onszelf zorgen.”

Om het doel te bereiken waarvoor God ons heeft geschapen, moeten we onze ogen gericht houden op de transformatie naar de mens die God in gedachten heeft; geestelijk, emotioneel en lichamelijk.

Ben jij Gods kind? Ben jij er zeker van dat je na je dood naar de hemel zult gaan? Als dit niet zo is, lees dan nu verder!


Lees hier verder!



WAT DENK JIJ?
Wij hebben allemaal gezondigd en verdienen allemaal Gods oordeel. God, de Vader, stuurde Zijn eniggeboren Zoon om dat oordeel op Zich te nemen voor iedereen die in Hem gelooft. Jezus, de Schepper en eeuwige Zoon van God, die Zelf een zondeloos leven leidde, hield zo veel van ons dat Hij voor onze zonden stierf om zo de straf op Zich te nemen die wij verdienen. Volgens de Bijbel werd Hij begraven en stond Hij op uit de dood. Als jij dit werkelijk gelooft, er in je hart op vertrouwt en alleen Jezus als je Redder aanvaardt door te zeggen: "Jezus is Heer", dan zul je van het oordeel gered worden en de eeuwigheid met God in de hemel doorbrengen.

Wat is uw reactie?

Ja, ik wil Jezus volgen

Ik ben al een volgeling van Jezus

Ik heb nog steeds vragen





Hoe kan ik God kennen?




Waarom zou God je in de hemel moeten toelaten?


Copyright © 2002-2021 AllAboutLifeChallenges.org, Alle rechten voorbehouden